mandag 13. februar 2012

Livlige leker

Den første lekefiguren jeg hekla, var Apekatten Bertil.
Han er en rar liten fyr, som raskt ble gave til min egen rare lille fyr ;)

Så lagde jeg en "tradisjonell" rangle. En kule (med raslerangle inni) med stang til å holde i.
Den ble kjøpt av ei venninne som ville gi den som en tilleggsgave til tantebarnets dåp.

Og i sommer mistet min niese sin beste venninne på Utøya. Denne jenta var veldig glad i hester, og da min niese spurte om jeg kunne hekle en hest til henne, så måtte jeg klø meg litt i hodet først, og så fikk jeg det til.
Den rare lille ponnien ble sendt med posten til vestlandet, og jeg håper den har blitt et godt minne.

Min datter har også bestilt seg en hest og en enhjørning og en pegasus, så jeg får vel se om jeg klarer å lage det en gang også :)
Kjekt når det jeg lager blir satt pris på av de små :)
Apekatten Bertil: 100% bomull. Fylt med vatt. Maskinvask 30 grader
Rangla: 100% bomull, fylt med vatt og plastrangle. Maskinvask 30 grader
Hesten: 100% bomull, fylt med vatt. Maskinvask 30 grader.

1 kommentar:

  1. Så skjønne leker du hekler! Apekatten var helt *smelt* :)

    SvarSlett